یکی از سوالاتی که ذهن همه ی وب مستران را مشغول کرده آپدیت الگوریتم گوگل  و تغییر معیارهای گوگل برای راحتی کاربران می باشد.

بروز رسانی الگوریتم های معروف گوگل، تغییرات شاخص های جستجو و بروز رسانی ها توسط گوگل کاملا مشهود است.

در بازار های رقابتی سئو و بهینه سازی سایت، همچنین توجه به استراتژی های گوگل و بروز رسانی های پی در پی الگوریتم گوگل ما را بر آن داشت تا به معرفی و تفسیر در مورد الگوریتم گوگل بپردازیم.

  1. ۱
  2. ۲

تعریف الگوریتم گوگل


آیا تا به حال فکر کرده اید در دنیای میلیون ها وبسایت، چگونه از طریق جستجو، کاربران و کارفرمایان به نتایج مطلوبی در نتایج موتور های جستجو (SERP) می رسند؟ در حقیقت این سوال مطرح می شود که موتور های جستجوگر گوگل چگونه نیاز ها و جستجو های کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهند؟

 

الگوریتم گوگل یا بهتر بگوییم الگوریتم های گوگل این کار را برای شما انجام می دهند. در واقع گوگل و موتور های جستجوگر با کمک این الگوریتم ها و کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران نتایج جستجوی خود را طبق نیاز کاربران نمایش می دهند.

هنگام یافتن نتایج جستجو توسط موتور های جستجوگر گوگل، صفحات بر اساس چندین فاکتور رتبه بندی می شوند که یکی از این فاکتور ها وجود و تکرار کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر در وب سایت مورد نظر می باشد.

تمامی این عملیات وابسته به الگوریتم های گوگل صورت می گیرند.

الگوریتم های گوگل و اسم حیوانات !!

کاربرد الگوریتم گوگل


رتبه بندی وبسایت ها، نتایج جستجو و بسیاری موارد دیگر کاربرد الگوریتم گوگل را نشان می دهند.

 

  • ایجاد ترافیک سایت با توجه به محتوا و قابلیت ها و نیاز کاربران
  • رتبه بندی وبسایت ها بر اساس چندین فاکتور گوگل
  • شناسایی محتوای کپی برداری شده و سایت های تقلبی
  • شناسایی وضعیت سئو های بکار رفته جهت افزایش رنک سایت (سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه)
  • شناسایی لینک های ضعیف
  • و …

طراحی سایت فروشگاهی

آپدیت الگوریتم های گوگل

وب سایت ما سعی دارد تا در قسمت اخبار طراحی وب سایت با توجه به هر تغییراتی که در الگوریتم ها صورت می پذیرد شما را آگاه سازد .

طراحی سایت فروشگاهی

وظیفه الگوریتم جستجوی گوگل


اعلام بروز رسانی های قریب الوقوع الگوریتم های گوگل و یا یک سیستم جدید مانند تجربه داستان یا افسانه ترسناک برای وب سایت هایی می باشد که از تکنیک های سئو مشکوک و پست هایی با کیفیت کم استفاده می کنند.

 

الگوریتم جستجوی گوگل جهت پیشبرد بهتر نتایج جستجو در شناسایی و از رده خارج کردن چنین وبسایت هایی، عذر ناپذیر هستند. حتی چنانچه این وبسایت ها از رتبه بالایی از نظر رنک برخوردار باشند و این کیش و مات به نفع وبسایت هایی که محتوای معتبر و عالی منتشر می کرده و از دستورالعمل های Webmaster موتور های جستجوگر پیروی می کنند که در آموزش وبمستر تولز توضیح داده ایم.

در مقالات بعدی این بخش توضیح مفصلی در مورد هر یک از الگوریتم گوگل ارائه خواهیم داد.

معرفی الگوریتم های گوگل

هر یک از الگوریتم های گوگل وظیفه خاصی در بررسی جزئیات وبسایت ها دارند.

در این بخش به معرفی الگوریتم گوگل می پردازیم.

الگوریتم های گوگل شامل:

  • الگوریتم پاندا Google Panda
  • الگوریتم مرغ مگس خوار Google Hummingbird
  • الگوریتم پنگوئن Google Penguin
  • الگوریتم کبوتر Google Pigeon
  • الگوریتم کافئین گوگل Google Caffeine
  • الگوریتم گورخر Google Zebra
  • الگوریتم موبایل گدون (Google Mobile Friendly) Google Mobilegeddon
  • الگوریتم Google Page Layout
  • الگوریتم Google Page Authority
  • الگوریتم Google Payday
  • الگوریتم دزدان دریایی Google Pirate
  • الگوریتم Google Top Heavy
  • الگوریتم Google PageRank
  • الگوریتم Google EMD (Google Exact Match Domain)