نرم افزار های بهینه سازی وب سایت

نرم افزار های بهینه سازی وب سایت بمعنی بهبود سیستماتیک کارایی سایت جهت بهبود روند رسیدن به هدف کسب و کار می باشد.

هدف شما چه رسیدن به فروش بیشتر یا کاهش تماس های تلفنی مشتریان باشد، بهینه سازی وب سایت در تحقق اهداف کسب و کار مثمر ثمر خواهد بود.

جهت بهینه سازی وب سایت در ابتدا بایستی وب سایت از تمامی لحاظ و همچنین رنک آن در موتور های جستجوگر مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا اقدامات لازم جهت بهینه سازی آن صورت گیرد.

  • نرم افزار های بهینه سازی وب سایت
  1. ۱

 

 

 

معرفی نرم افزار های بهینه سازی وب سایت

در طول مدت بهینه سازی وب سایت، نرم افزار های بهینه سازی وب سایت کمک می کند تا از کیفیت و کمیت های سایت و محتوای آن آگاهی یابیم.

  • الکسا Alexa

یکی از معروف ترین وب سایت های بررسی رتبه و آمار های بازدید وب سایت ها در ایران و جهان می باشد. الکسا همچنین زمان های سپری شده در سایت توسط کاربران و نرخ فرار (ترک سایت) را نیز نمایش می دهد.

  • ابزار Woorank

Woorank یک ابزار حرفه ای می باشد که جزء به جزء یک سایت را مورد بررسی قرار می دهد. کار با این ابزار حرفه ای بسیار آسان و توضیحات بسیار شفاف می باشد.

میزان Error ها و درصد بهینه و قابل قبول سایت که از نظر گوگل مهم هستند را در ابتدای تحلیل نمایش داده می شود. بررسی تگ عنوان و توضیحات متا، نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل، هدینگ های h1، h2 و h3  و تعداد صفحات ایندکس شده را در مرحله بعدی می باشد.

درصد External  و Internal لینک ها،لینک های Follow No و شکسته را نیز بطور کامل نمایش می دهد.

  • نرم افزار بهینه سازی گوگل وبمستر GoogleWebmaster Tools

این ابزار استاندارد گوگل، ویژه مدیران سایت می باشد که نشان دهنده کلمات کلیدی جستجو شده جهت ورود به سایت مورد نظر و همچنین تنظیم کشور هدف جهت جستجو و ورود به سایت می باشد.

وبمستر کلمات کلیدی که بیشترین ورود به سایت را داشته اند، نمایش می دهد.

لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شده اند و همچنین صفحات داخلی سایت که به یکدیگر لینک شده اند را نمایش می دهد.

  • گوگل آنالیتیکس GoogleAnalytics

نمایش ترافیک هر یک از صفحات سایت، تعداد بازدید های وب سایت و مرورگر هایی که کاربران از آن ها در ورود به سایت استفاده نموده اند را نمایش می دهد.

نمایش جزئیات فعالیت کاربران در سایت نیز یکی از کاربرد های گوگل آنالیتیک می باشد.

  • گوگل ترندز Google Trends

با جستجوی کلمات کلیدی در این ابزار رایگان و پرکاربرد، می توانید آن ها را در یک نمودار مقایسه نمایید. این نمودار ها بر اساس سال و زمان، همچنین قابلیت تنظیم جستجو های این کلمات بر روی شهر یا کشور خاص وجود دارد.

  • ابزار com

نرم افزار بهینه سازی سایت chkme با برسی هدینگ های صفحات اصلی سایت، تعداد تگ های h1، h2 و h3 را مورد بررسی قرار می دهد.

  • ابزار کیورد پلنر گوگل Google keyword Planner

جهت استفاده ازین ابزار بایستی با جی میل خود وارد سایت شوید. شما قادر خواهید بود در این ابزار کشور مورد نظر خود را مشخص نمایید. این ابزار قادر به نمایش دادن و مقایسه تعداد جستجو های کلمات کلیدی بصورت گروهی و در نمودار زمانی می باشد.